Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...
fb
 

WŁASNA FIRMA BEZ ZUS! WWW.INKUBATORKIELCE.PL  Tel. 666 640 460

Imprezy w tym tygodniu

    więcej...

     

     

     

     

    Electronic League Ostrowiec Św.


     

    Słowniczek:

    STEAM – oryginalna wersja gry wydana przez VALVE (możliwość weryfikacji miasta),

    NON STEAM – piracka wersja gry (brak możliwości weryfikacji miasta),

    CFG – ustawienia gracz do gry,

    E-SPORT – elektroniczny sport,

    GAMING – organizacja e-sportowa, która sponsoruje graczy,

    IM – Inicjatywa Młodzieżowa,

    BOOT CAMP – zgrupowanie przygotowawcze do turniejów,

    KLAN – drużyna zawodników grająca pod jakąś nazwą.

     

    1. Ogólne informacje.

    Counter-Strike - (często nazywany skrótowo CS) - taktyczny FPS (first-person shooter).

    Rozgrywka w Counter-Strike'u opiera się na walce terrorystów z antyterrorystami, w której jedna ze stron musi bronić bombsite'u (miejsce gdzie podkłada się bombę) lub uwolnić zakładników, a druga podłożyć bombę albo pilnować zakładników. Gra została stworzona z myślą o grze w sieci, a dopiero z czasem, gdy jej popularność wzrosła, zostały opublikowane dodatki imitujące graczy (tzw. boty) umożliwiające grę w CS-a bez udziału żywych przeciwników.

    Counter-Strike dość szybko zyskał ogromną popularność i stał się platformą turniejową na imprezach e-sportowych, gości na nich do dziś. Pomimo upływu czasu gra stale jest elementem wielu lig i turniejów e-sportowych, największe z nich to:

    • Electronic Sports World Cup (ESWC),
    • World Cyber Games (WCG),
    • Kode5,
    • Intel Extreme Masters,
    • Arbalet CUP,
    • e-Stars Seoul,
    • Poznań Game Arena (PGA),
    • Finały Ligi Cybersport,
    • DreamHack,
    • Electronic Sports League (ESL),
    • ClanBase,

    Obecnie szacuje się, że na świecie w Counter Strike gra około 6 milionów internautów, warte uwagi jest to, iż liczba ta stale się zwiększa dzięki nowym aktualizacją gry oraz nowatorskim pomysłom jej twórców którzy nie próżnują lecz opracowują coraz to nowe rozwiązania.

    Sam CS w Ostrowcu cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i popularnością szczególnie w środowisku „młodzieży elektronicznej”. Dowodem na to jest ilość czynnych graczy, na obecną chwilę liczba ta sięga około 1000-a osób. Dzięki turniejom które coraz częściej odbywają się właśnie w naszym mieście Ostrowiec powoli nazywany jest „ważnym miastem na polskiej mapie sportów elektronicznych”.

    2. Co to jest LAN?

    LAN - (wewnętrzna sieć) – najmniej rozległa postać sieci komputerowej, zazwyczaj ogranicza się do jednego budynku lub kilku pobliskich budynków (np. bloków na osiedlu).

    LAN w cs’a polega na rozgrywce miedzy 5 osobowymi drużynami na żywo, eliminuje to możliwość grania na wspomagaczach tzw. czitach, wyłania tym samym najlepszy team. Rozgrywka zaczyna się od fazy grupowej, w której występuje 24 drużyny (4 grupy po 6 drużyn), mecze są rozgrywane na zasadzie każdy z każdym. Dwie pierwsze drużyny z każdej grupy awansują do dalszej części rozgrywek która odbędzie się według systemu „BO3 MR15”. System ten opiera się na rozwiązaniu zapobiegającym odpadnięciu drużyny po gorszym rozegraniu jednej mapy gdyż rozgrywka toczy się do momentu w którym jeden z teamów wygra dwie mapy.

     

    3. Poprzednia edycja informacje.

    Pierwsza edycja turnieju cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, miała ogromna kampanię reklamową dzięki której do Ostrowca Św. zjechały najlepsze drużyny z całej polski. Impreza odbyła się w dniach 4-5 kwietnia a jeszcze długo po niej można było obserwować na różnych forach dyskusje o niej. Gracze z organizacji turnieju byli bardzo zadowoleni jedynym minusem całego przedsięwzięcia z punktu widzenia zarówno graczy jak i organizatorów były opóźnienia które w drugiej edycji będą zniwelowane do minimum. Warte uwagi jest to, iż eLO było pierwszą na tak dużą skalę tego typu imprezą w naszym mieście. Dzięki Electronic League Ostrowiec w naszym mieście niedługo po turnieju została otworzona kafejka internetowa która poszła w „nasze” ślady i zorganizowała kilka lanów.

    Możemy się pochwalić również tym, iż pierwsza edycja turnieju miała pulę naród o łącznej wartości około 7 tysięcy złotych, w tym roku była to największa pod względem wartości nagród impreza w Polsce jednak w 2010 roku mamy zamiar pobić ten rekord tak aby było widać tendencję wzrostowa oraz rozwój przedsięwzięcia.

     

    4.  Cele LANU

    - Rozpowszechnianie wśród graczy counter strike uczciwej gry bez wspomagaczy,

    - Zagospodarowanie wolnego czasu graczom oraz widzom,

    - Wyzwolenie zdrowego ducha rywalizacji pomiędzy drużynami,

    - Integracja między osobami, które pojawią się na imprezie,

    - Rozpowszechnianie elektronicznego sportu w naszym mieście oraz regionie,

    - Promocja naszego miasta na rynku internetowym,

    - Kontynuacja pierwszej edycja która była sukcesem naszego miasta.


    5. Plan imprezy.

    Na imprezie przewidujemy około 150 osób + widzowie:

    - 120 osób: gracze,

    - 10 osób: Inicjatywa Młodzieżowa,

    - 20 osób: sędziowie, administratorzy, ochroniarze, redaktorzy serwisów internetowych, e-sportowa telewizja internetowa.

     

     

    OKRES PRZED TURNIEJOWY

    1. Zapisy do turnieju odbędą się na oficjalnej stronie, drużyny które zajęły wysokie miejsca w poprzednich edycjach zostaną zaproszone jako pierwsze natomiast dalsze zapisy zostaną otwarte po pewnym czasie, odbędą się one na zasadzie
      ”kto pierwszy ten lepszy” drużyny które jako pierwsze wpłacą wpisowe wezmą udział w drugiej edycji turnieju.
    2. Liderzy klanów zobowiązani są do podania nazwisk wszystkich członków ich drużyn na stronie internetowej miesiąc przed planowanym rozpoczęciem imprezy (podczas LAN'a każdy zawodnik, sędzia, organizator oraz członek Inicjatywy Młodziezowej posiadać będzie swój własny identyfikator).


    DZIEŃ 1

    1. Drużyny z grupy „A” (tydzień przed startem imprezy, organizatorzy wylosują grupy, całe losowanie będzie nagrane kamerą a otrzymany film zostanie udostępniony na stronie internetowej) mają obowiązek stawienia się na miejscu turnieju do godziny 9:00 gdyż planowany start imprezy przewidziany jest na 9:30. Liderzy zobowiązani są do odebrania identyfikatorów przy wejściu do budynku, gwarancją otrzymania ich jest okazanie legitymacji szkolnej bądź innego dokumentu personalnego przez drużynowego lidera oraz jego kolegów z drużyny (imiona i nazwiska z okazanych dokumentów muszą pokrywać się z danymi podanymi wcześniej na stronie internetowej). Osoby niepełnoletnie podczas wydawania identyfikatorów muszą dostarczyć zgodę rodziców na udział w ELO 2010 (wzór dokumentu będzie znajdował się na stronie internetowej),
    2. O godzinie 09:30 odbędzie się oficjalne rozpoczęcie turnieju, mecze otwarcia.

     

    DZIEŃ 2

    1. Początek finałów przewidziany jest na godzinę 09:00, mecze będą rozgrywane zgodnie z systemem „BO3 MR15” tzn, gra toczy się to wygrania 2 map przez jedną z drużyn.
    2. 17:00 mecz o trzecie miejsce.
    3. 18:30 mecz finałowy turnieju eLO 2010.
    4. 20:00 rozdanie nagród, pucharów, dyplomów dla trzech pierwszych drużyn (4 drużyna otrzyma jedynie dyplomy)

     

    Godziny poszczególnych faz turnieju mogą ulec zmianie.


    6. Organizacja.

    1. Sprzęt:

    Wszyscy gracze są zobowiązanie do przywiezienia ze sobą :

    -Słuchawek,

    -Myszki,

    -Klawiatury,

    -Podkładki (jeżeli gracz używa).

     

    Dzięki takiemu rozwiązaniu eliminujemy możliwość uszkodzenia urządzeń w komputerach. Jest to również udogodnienie dla uczestników gdyż każdy z nich jest przyzwyczajony do własnego sprzętu.

    2. Identyfikatory:

    - dzięki nim wszyscy uczestnicy imprezy będą zweryfikowani,

    - na identyfikatorach będą umieszczone logotypy organizatorów, patronów medialnych oraz sponsorów.

     

    3. Punktacja:

    Mecze będą punktowane system 3,1,0:

    wygrana - 3pkt,

    remis - 1pkt,

    porażka - 0pkt.

     

    Organizacja: Inicjatywa Młodzieżowa, Agencja Rozwoju lokalnego, Urząd Miasta, Sklep Komputerowy Saycom

     

    Kontakt z redakcją:
    redakcja@studiuje.eu
    tel: 664 728 181

    Polityka Cookies

    Dział reklamy:
    biuro@studiuje.eu
    tel: 783 748 740

    sitemap