Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...
fb
 

WŁASNA FIRMA BEZ ZUS! WWW.INKUBATORKIELCE.PL  Tel. 666 640 460

Imprezy w tym tygodniu

    więcej...

     

     

     

     

    MŁODOŚĆ KINA – CZYM JEST POLSKIE MŁODE KINO?


    Ponad czterdziestu młodych twórców prezentuje swoje filmowe obrazy w konkursie Młodego Kina. Szeroka płaszczyzna problematyki i poetyki młodych reżyserów daje wiele rozmaitą różnorodność wyboru uczestnikom festiwalu, których interesuje nowatorska, filmowa wypowiedź młodego pokolenia.


    Co do istoty polskiego młodego kina opinie są podzielne – zarówno wśród jego reprezentantów jak i artystów o większym stażu. Jak twierdzi 28-letni Paweł Jóźwiak –Rodan (reżyser konkursowego filmu „Osiem9”), w młodym polskim kinie brak formacji, nici łączącej młoda generację twórców. W jej miejsce pojawiają się liczne indywidualności. Za cechę definiującą młode kino Rodan paradoksalnie uznaje brak buntu: „To raczej to samo, co było kiedyś. Autorytety są oczywiście ważne –podkreśla – ale niestety odświeża się zarówno tematy jak i pewne poetyki”.

    Różnorodność młodego polskiego kina podkreśla producent Łukasz Dzięcioł: „Młode kino jest różne. Kiedy przyjrzymy się młodym twórcom zobaczymy rozmaite ich poetyki. Najważniejsze, by były to filmy O CZYMŚ - …a i z tym jest różnie. Ważne, by były to filmy młode duchem.

    Prognozy odnośnie jakości polskiego młodego kina wydają się być optymistyczne. „Na szczęście – jak twierdzi Łukasz Dzięcioł – producent filmu „Cudowne lato” ostatnie festiwale  udowadniają, że tendencja jest wzrostowa. Młodzi twórcy idą do góry. Ich filmy stanowią coraz lepsza jakość.”

    MŁODE POKOLENIE OCZAMI STARSZYCH DOŚWIADCZENIEM:

    Tadeusz Paradowicz (reżyser biorącego udział w konkursie głównym filmu „Fenomen”):

    Młode pokolenie jest zainteresowane zupełnie innymi problemami niż my. Między innymi tematem realiami PRL-u. Nie wiem skąd to się bierze. Być może wynika to z obcości tego tematu wobec młodych twórców. Myśmy to przeżyli, myśmy stali w tej kolejce. Oni tego nie dotknęli – stąd to zainteresowanie.

    Wiktor Zborowski (odtwórca jednej z drugoplanowych ról w filmie „Mała Matura 1947”):

    Nowość jest to trudna do pokazania. Oczywiście pojawiają się eksperymenty artystyczne – zarówno w teatrze jak i filmie – niestety często idące w złym kierunku. Film to ogromna odpowiedzialność. To olbrzymia machina organizacyjna. To wymagająca i absorbująca sztuka.

     

    Sylwia Gawłowska

    Kontakt z redakcją:
    redakcja@studiuje.eu
    tel: 664 728 181

    Polityka Cookies

    Dział reklamy:
    biuro@studiuje.eu
    tel: 783 748 740

    sitemap